Veel gestelde vragen

Heb je een vraag over ons of over onze werkwijze, kijk dan of je vraag wellicht eerder beantwoord is.

Wie is Papierklem Likeable Stationery?

Importeur en groothandel Papierklem Likeable Stationery is sinds 1923 hét adres voor fashion stationery en kleine kantoorartikelen. Vanuit onze hoofdvestiging in Meppel en distributiecentrum in Nijmegen leveren wij al bijna 100 jaar trendy, exclusieve en kwalitatieve stationery voor de Benelux. Sinds 2005 zijn wij importeur van het merk Super Fold-N-Roll: vouwkrat op wielen en vertegenwoordigen wij de merken Laurel, Kalemlig, Mas en Gipta. Klik hier voor meer informatie over ons.

Wie kunnen er bij Papierklem Likeable Stationery bestellen?

Iedereen!

Zowel de particulier als het bedrijfsleven, scholen, overheid en instellingen.

Waar kan ik terecht voor vragen, extra informatie of klachten?

Je kunt contact met ons opnemen via sales@papierklem.nl en 0522-292498.
Mail of bel ons en wij reageren binnen 1 werkdag per mail of telefoon.

Wat zijn de openingstijden?

Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 17.00 uur.

Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

Omdat Papierklem Likeable Stationery zowel de consumenten- als de bedrijfsmatige markt bedient, worden alle prijzen op papierklem.nl zowel inclusief als exclusief btw vermeld.

Hoe kom ik aan een actiecode?

Papierklem heeft regelmatig acties t.b.v. bepaalde producten.
Indien je je inschrijft voor onze nieuwsbrief houden wij je daarvan graag op de hoogte!

Kan ik mijn bestelling ophalen?

Helaas is het niet mogelijk om je bestelling op te halen. Wij hebben de artikelen namelijk in verschillende magazijnen in het land op voorraad liggen. Op ons adres in Meppel hebben wij alleen zeer beperkte voorraad.

Account maken

Je kunt een account aanmaken voordat je gaat bestellen of tijdens het afrekenproces. Maar het hoeft niet, het is wel makkelijk.

In je account kan je altijd je eerdere bestellingen terugvinden en hoef je niet iedere keer je adres gegevens in te vullen tijdens het afrekenen.

Betaling

Heb je een vraag over je betaling, kijk dan of uw vraag wellicht eerder beantwoord is.

Zijn de vermelde prijzen in de webshop inclusief of exclusief btw?

De prijzen worden zowel exclusief als inclusief 21% btw vermeld.

Wat is het minimum orderbedrag?

Je kunt bij ons bestellen vanaf € 15,= exclusief btw.

Waarom rekenen jullie verzendkosten?

Voor het verzendklaar maken, controleren en het bezorgen van je order brengen wij order- en verzendkosten in rekening. Er zijn webwinkels die geen verzendkosten berekenen, deze webwinkels berekenen deze kosten door als een soort opslag in de verkoopprijs van de producten.

Wij houden de kosten liever open en eerlijk!

Hoogte van de verzendkosten

Verzendkosten:

Voor Nederland: € 5,50 ex. btw (€ 6,65 incl. btw)
Voor België: € 6,99 ex. btw € 8,46 incl. btw).
Voor Duitsland € 9,50 ex. btw (€ 11,50 incl btw).
Voor Groot Brittannië € 17,50 ex btw (€ 21,18 incl btw).

Natuurlijk kunnen wij ook naar andere landen leveren, neem contact met ons op voor de verzendkosten

Indien je bestelling groter is dan € 200,- dan wordt er gratis geleverd.
De order- en verzendkosten worden altijd apart vermeld.

Op welke manieren kan er worden betaald?

Er kan worden betaald middels:

  1. IDEAL
  2. Mr. Cash
  3. PayPal
  4. Op factuur, achteraf

Voer je bestelling in via onze webshop. Bij het afrekenen kunt je kiezen voor de betaalwijze.

  • IDEAL is geschikt voor Nederlandse klanten die telebankieren.
    Mr. Cash is geschikt voor België.
    Paypal geschikt voor de particulier als ook voor de zakelijke klant, in bezit van een PayPal account
  • Betaling op factuur, achteraf is alleen mogelijk voor zakelijke klanten. Als zakelijk klant heb je een btw-nummer. Wanneer je in het afrekenproces kiest voor “‘ik bestel zakelijk” dan krijg je de optie om je btw-nummer in te vullen. Bij het afrekenen verschijnt dan de optie “‘op factuur ”. Je betaalt binnen 14 dagen netto, dus nadat je onze producten hebt ontvangen. De factuur ontvang je per mail, nadat de order is verzonden. Bestel je voor een stichting, school of instelling? Dan kan het zijn dat je geen btw-nummer hebt. Wil je op factuur bestellen? Bel of mail ons dan.

De betaling is niet correct verlopen!

Mocht je betaling niet correct zijn verlopen dan kun je het bedrag (inclusief btw), dat op je orderbevestiging staat aan ons overmaken op bankrekeningnummer
NL75 ABNA 0517 9465 21 ten name van Papierklem, onder vermelding van de orderreferentie. Het bankrekeningnummer staat ook vermeld op de orderbevestiging.

Waarom zie ik MOLLIE Payments als ik betaal via IDEAL?

Mollie is het bedrijf dat voor ons de iDEAL betalingen verzorgt.

Wanneer ontvang ik de factuur?

Je ontvangt altijd een factuur van ons. De factuur wordt gemaild naar het adres dat je in je bestelling hebt opgegeven en wordt altijd verzonden nadat je order door ons is verzonden.
Controleer als je een factuur betaalt ook altijd of het IBAN-nummer juist is: NL75ABNA0517946521 t.n.v. Papierklem te Meppel.

Moet ik een account aanmaken om te kunnen bestellen

Nee, dat hoeft niet. Maar het is wel makkelijk. In je account kan je altijd je eerdere bestellingen terugvinden en hoef je niet iedere keer je adres gegevens in te vullen tijdens het afrekenen.

Je kunt een account aanmaken voordat je gaat bestellen of tijdens het afrekenproces.

Verzending & Bezorging

Heb je een vraag over de verzending of bezorging van je bestelling, kijk dan of je vraag misschien eerder beantwoord is.

Is een product op voorraad?

In principe zijn alle producten uit voorraad leverbaar, tenzij er staat “‘uitverkocht”‘. Wil je graag een product bestellen dat is uitverkocht? Bel (0522-292498) of mail ons sales@papierklem.nl, want meestal zijn de producten dan in bestelling bij de leverancier en kunnen ze binnenkort weer verkocht worden. Wij houden je dan op de hoogte van de levertijd.

Heb je een artikel besteld dat toch onverhoopt niet op voorraad is? Dan krijg je van ons bericht waarin de levertijd wordt vermeld.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Wij verzenden al onze pakketten met DHL.  Je ontvangt van DHL een track en trace code zodat je kunt volgen wanneer je pakket wordt afgeleverd. Ben je niet thuis dan vind je een berichtje in de brievenbus waar en wanneer je het pakket bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt kunt ophalen.

Heb je nog vragen over de levering dan kun je altijd even contact met ons opnemen

Wat is de levertijd?

Je order wordt uiterlijk de werkdag na ontvangst van je bestelling verzonden met DHL. DHL levert binnen 24 uur. In sommige gevallen heeft DHL een iets langere levertijd nl. 2 werkdagen. Ook voor leveringen in België geldt een levertijd van 2 werkdagen.

Indien je een product sneller nodig hebt, neem dan contact met ons op.

Kan ik mijn bestelling ophalen?

Helaas is het niet mogelijk om je bestelling op te halen. Wij hebben de artikelen namelijk in verschillende magazijnen in het land op voorraad liggen. Op ons adres in Meppel hebben wij zeer beperkte voorraad.

Waarom rekenen jullie verzendkosten?

Voor het verzendklaar maken, controleren en het bezorgen van je order brengen wij order- en verzendkosten in rekening. Er zijn webwinkels die geen verzendkosten berekenen, deze webwinkels berekenen deze kosten door als een soort opslag in de verkoopprijs van de producten.
Wij houden de kosten liever open en eerlijk!

Hoogte van de verzendkosten

Verzendkosten:

Voor Nederland: € 5,50 ex. btw (€ 6,65 incl. btw)
Voor België: € 6,99 ex. btw € 8,46 incl. btw).
Voor Duitsland € 9,50 ex. btw (€ 11,50 incl btw).
Voor Groot Brittannië € 17,50 ex btw (€ 21,18 incl btw).

Natuurlijk kunnen wij ook naar andere landen leveren, neem contact met ons op voor de verzendkosten.
Indien je bestelling groter is dan € 200,- dan wordt er gratis geleverd in Nederland en België. Voor overige landen is dit € 250,-
De order- en verzendkosten worden altijd apart vermeld.

Bedrukken en lasergraveren

Je wilt je artikelen laten bedrukken of graveren, kijk dan of je vraag misschien eerder beantwoord is.

Ik wil producten laten bedrukken of lasergraveren, kan dat?

Jazeker, maak van je klembord of papierklem het ideale medium voor je reclame!

Vanaf een orderbedrag van € 250,- kunnen wij heel veel artikelen laten bedrukken of lasergraveren. Indien je het aanvraagformulier invult dan maken wij graag een passende offerte!

Natuurlijk kun je hierover ook even contact met ons opnemen via sales@papierklem.nl of via telefoonnummer: 0522-292498.

Kan ik alle artikelen laten bedrukken?

Helaas is niet alles bedrukbaar. Bij het betreffende artikel kun je lezen of het bedrukbaar is.

Natuurlijk kun je ook altijd contact met ons opnemen om de mogelijkheden te bespreken.

Geldt er een minimale hoeveelheid om te bedrukken?

Nee er is geen minimaal aantal nodig, maar wel een minimaal orderbedrag van
€ 250,-. Let wel de opstartkosten zijn vast (maken van stempels en de voorbereiding) en liggen meestal rond de € 49,95 per kleur, ongeacht het aantal….

Retouren en service

Zit je met een vraag over onze werkwijze of dienstverlening, kijk dan of je vraag wellicht eerder beantwoord is.

Hoe kan ik een order retourneren?

Consumentkoper (herroepingsrecht):
Wij verzoeken je een mail te sturen naar sales@papierklem.nl met daarin je gegevens, je bankrekeningnummer en de reden van retourneren.
Je kunt je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen naar:

Papierklem Likeable Stationery
Dokter Larijweg 53
7961 NM Ruinerwold

De producten moeten nog verpakt zijn in de originele verpakking en zowel de (om)verpakking als de producten mogen niet beschadigd zijn. Producten die speciaal voor je zijn vervaardigd (maat of bedrukt e.d.) kunnen niet worden geretourneerd. Het terugsturen is voor eigen rekening. Het aankoopbedrag wordt zo spoedig mogelijk teruggestort.

Ondernemerkoper:
Wij verzoeken je een mail te sturen naar sales@papierklem.nl met daarin uw gegevens, uw bankrekeningnummer en de reden van retourneren.

Indien je een order wilt ruilen, dan ontvangen wij graag uw email (sales@papierklem.nl) of telefoontje (0522-292498).

Hoe kan ik een manco melden?

Manco’s dienen binnen 3 dagen na levering te worden gemeld. Stuur een e-mail met het ordernummer en de omschrijving van de manco, bij voorkeur geïllustreerd met foto’s, naar sales@papierklem.nl

Kan ik mijn bestelling ophalen?

Helaas is het niet mogelijk om je bestelling op te halen. Wij hebben de artikelen namelijk in verschillende magazijnen in het land op voorraad liggen. Op ons adres in Meppel hebben wij zeer beperkte voorraad.